Kuopion lukioiden yhteisvalinnan 2021 tulokset ovat tulleet ja opiskelijavalinta on saatu päätökseen. Alin hyväksytty lukuaineiden keskiarvo oli 7,00. Kaikkien lukioiden opiskelijavalinnan tuloksista lisää liitteessä.

Kuopion lukioihin valitut opiskelijat saavat tiedon opiskelupaikasta sähköpostitse tai kirjeitse sen mukaan, minkä ovat valinneet tiedotustavaksi Opintopolussa. Tulokset julkaistaan tänään 17.6.2021. Valintatietoja ei julkaista netissä tai koulujen / kouluviraston ovilla. Tämä käytäntö on yhtenevä ammatillisen koulutuksen kanssa ja on uuden tietoturvalain mukainen.

Vapaaksi jääneet opiskelupaikat Juankosken lukiossa, Nilsiän lukiossa sekä Kuopion taidelukion Lumitin musiikkilinjalla ja tanssilinjalla ilmoitetaan jatkuvaan hakuun 17.6.2021 alkaen.

Perusopetuksen jälkeisen maahanmuuttajien ja vieraskielisten lukiokoulutukseen valmistava koulutus (LUVA) alkaa Kuopion aikuislukiossa 1.8.2021. Opiskelijoita on valittu 10 ja vapaita opiskelupaikkoja on vielä 10. Yhteydenotot suoraan Kuopion aikuislukion rehtori Ensio Vataselle puh. 044 7184 522.

Kuopion kaupungissa on kuusi päivälukiota ja aikuislukio. Kuopion lukioilla on yhteinen, sähköinen opintotarjotin, joka mahdollistaa kaikkien kaupungin lukioiden opintotarjonnan hyödyntämisen.

Median yhteydenotot:

Lukio-opetuspäällikkö Jukka Sormunen, jukka.sormunen@kuopio.fi, 044 718 4040