Hallitus päätti eilen, että maanantaina 8.3.2021 alkaa uusi sulkutila, jonka myötä lukiolaiset siirtyvät kolmeksi viikoksi etäopetukseen. Sulkutilan rajoitustoimet tulevat käyttöön vain koronaepidemian kiihtymis- ja leviämisvaiheessa olevilla alueilla.

Kuopion lukiot siirtyvät etäopetukseen jo aiemmin tehdyllä päätöksellä ensi maanantaista 1.3.2021 alkaen. Etäopetuksessa ollaan siis viikot 9, 11 ja 12, viikko 10 on hiihtolomaviikko. Tällä toimenpiteellä suojataan koronatartunnoilta tulevia ylioppilastutkintokokelaita ja tutkintoa toteuttavaa henkilöstöä. Ylioppilaskirjoituksiin osallistuville kokelaille suositellaan omaehtoista karanteenia koko maaliskuun ajalle.

Etäopetuspäätös koskee kaikkia lukiolaisia viikon 12 loppuun saakka.

Kuopiossa koronatilanne on tällä hetkellä melko rauhallinen, kiitos siitä kaikille kuopiolaisille! Tilanne voi kuitenkin muuttua nopeasti. Uusi sulkutila voidaan ottaa käyttöön myös maanantain 8.3. jälkeen, jos alueella siirryttäisiin kiihtymis- tai leviämisvaiheeseen. Perheiden lomasuunnitelmat saattavat mennä uusiksi valtakunnallisen sulkutilan vuoksi ja se harmittaa varmasti. Kuitenkin kaikkea ylimääräistä matkustusta tulisi välttää.

Pohjois-Savon alueellinen koronanyrkki kokoontuu arvioimaan alueen koronatilannetta jälleen maanantaina 1.3. Seuraathan koronatartuntojen tiedotusta osoitteissa: