Toteutamme perinteisen toisenasteen infoillan LIVE-lähetyksenä yhteistyössä Savon koulutuskuntayhtymän kanssa 19.1.2021 klo 18.00 alkaen. Klikkaa alla olevaa kuvaa kutsusta aukaistaksesi kutsun PDF-muodossa.

Tilaisuuden juontaa Kuopion kaupungin draamakasvattaja Anni Marin ja lähetyksen aikana esiintyvät toisen asteen opiskelijat ja opinto-ohjaajat selventäen Pohjois-Savon alueella tarjolla olevia koulutusväyliä nuorille ja vanhemmille.

Tilaisuuden jälkeen jokainen oppilaitos voi halutessaan markkinoida omaa infomateriaalia verkossa joko valmiiden sivustojen, videoiden tai live sessioiden muodossa. Monet oppilaitokset järjestävät 10-15 min nonstop esittelyitä joko Zoom tai Teams palvelussa nuorille ja vanhemmille, jolloin voi tarkemmin perehtyä oppilaitoksen tarjontaan ja esittää mieltä askarruttavia kysymyksiä suoraan oppilaitoksen henkilöstölle ja opiskelijoille.

Erityistä mielenkiintoa herättää myös oppivelvollisuuslain astuminen voimaan 1.8.2021, jonka myötä tulevan ikäluokan opiskelu toisella asteella on kokonaan maksutonta, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Lisätietoa oppivelvollisuuslain tuomista muutoksista on kerätty Opetus- ja kulttuuriministeriön kysymys-vastaus sivustolle, josta löytyy vastauksia lähes kaikkiin mieltä askarruttaviin asioihin liittyen maksuttoman toisen asteen opiskeluun.

Tilaisuuden verkkosivuille ilmestyy lähempänä ajankohtaa tarkempia tietoja ja aikatauluja. Verkkosivu on julkaistu tähän osoitteeseen: sakky.fi/hakuilta.

Virtuaalinen infoilta yläkoulujen päättöluokkalaisille sekä heidän huoltajilleen

Tiistaina 19.1.2021 klo 18.00–19.00.
Liity infoiltaan tästä.

Tervetuloa saamaan tietoa ja esittämään kysymyksiä Kuopion ja sen lähiympäristön koulujen tarjoamista koulutusmahdollisuuksista!

Voit osallistua ohjelman sisältöön tekemällä etukäteen kysymyksiä mieltäsi askarruttavista asioista.

Oppivelvollisuuden laajentuminen- kysymyksiä ja vastauksia
Usein kysytyt kysymykset OPH:n eri osa-alueista (mm. lukio- ja ammatillinen koulutus).

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA!
Toivottavat toisen asteen opinto-ohjaajat