Innoduel

Innoduel on superhelppo digityökalu osallistamiseen ja yhteiskehittämiseen

Kerää ideoita, innosta, osallista ja hyödynnä hiljainen tieto. Osallistaminen auttaa sinua viestimään fiksummin ja johtamaan paremmin. Oikeilla työvälineillä osallistaminen on helppoa ja nopeaa.

Pyrimme Kuopion koulutoimessa käyttämään systemaattisesti Innoduelin työkalua oppilaitosten toiminnan kehittämiseksi. Anna kehittämisehdotuksia sivustosta tästä Innoduel linkistä.

1. Haasteeseen ratkaisu yhdessä

Parhaimmat asiantuntijat ovat usein lähempänä kuin uskoisikaan. Siksi haasteet kannattaa ratkaista yhdessä, kysymys kerrallaan. Innoduelin avulla osallistaminen ja yhteisen aiheen kehittäminen on helppoa, oli osallistujia sitten 5 tai 500.

2. Nopea ja helppo käyttää

Kutsu osallistujat antamaan näkemyksensä. Kutsulinkin luominen admin-näkymässä on helppoa. Se vie aikaa keskimäärin 2 minuuttia. Kyselyyn voi osallistua millä tahansa päätelaitteella, eikä se vaadi asentamista.

3. Oivalla, opi ja ehdota

Innoduelin toimintalogiikka on pelillinen. Osallistujat antavat vastauksen esitettyyn kysymykseen. Innoduel esittää vastaukset satunnaisina pareina. Osallistujat valitsevat ehdotuksista paremman. Parivertailu on tehokas tapa vahvistaa aiheen käsittelyä ja oppimista.

4. Koneistossa keinoäly

Innoduelin älykäs algoritmi varmistaa, että jokainen annettu vastausvaihtoehto arvioidaan tasavertaisesti. Parempi vastausvaihtoehto saa aina suuremman painoarvon.  Prosessi on täysin anonyymi. Sen ansiosta jokaisen vastaus on samalla viivalla.

5. Lopputulos

Lopputuloksena on yhteisen näkemyksen mukainen rankinglista parhaista ehdotuksista. Esitettyyn kysymykseen on tuotettu ratkaisuehdotukset, joiden paremmuusjärjestys on yhdessä päätetty. Tulokseen on helppo sitoutua, sillä se on lähtöisin osallistujista itsestään.

Lue lisää Innoduelista tästä linkistä.