BreakPro-ohjeet

Koronatilanteen vuoksi Kuopion kaupunki tarjoaa yhteistyössä ErgoPron kanssa taukoliikunta-ohjelman myös perusopetuksen oppilaille ja lukioiden opiskelijoille sekä opetushenkilöstölle ilman lisäveloitusta eli nykyisen Kuopion kaupungin lisenssin hintaan. Etu on voimassa jatkossakin eli sisältyy Kuopion kaupungin lisenssiin tulevinakin vuosina.

Oppilaiden, opiskelijoiden ja opetushenkilöstön asennuksille suosittelemme seuraavia asennustapoja Break Pro palvelulle.

Android ja iOS puhelimet ja tabletit, BREAK PRO mobiiliversio

• Lataa ohjelma veloituksetta Applen tai Googlen sovelluskaupasta.
    • Kirjaudu mobiiliin koulun sähköpostilla opedu.kuopio.fi tai edu.kuopio.fi
      • Syötä avoimeen kenttään ko. sähköpostiin toimitettu Aktivointikoodi. Tarkista Roskapostilaatikko, jos viestiä ei löydy.
      • Ohjelman voi asentaa myös henkilökohtaiselle kännykälle ja/tai tabletille, yksi käyttäjä viidelle eri laitteelle (Android tai iOS, puhelimet ja tabletit)

Windows 7, 8 ja 10 asennus, läppärit ja pöytäkoneet

MacOS asennusohje:

• Lataa Break Pro macOS laitteelle:  https://breakpro.s3.amazonaws.com/3.4.55/BREAK%20PRO.pkg
  • Käynnistä asennusohjelma hiiren oikealla napilla tai vasemmalla + Ctrl painikkeella.
  • Break Pro ei ole vielä AppStoressa joten asennusohjelma ilmoittaa ettei toimittaja ole luotettu. Käynnistä asennus siitä huolimatta. Break Pro hoidetaan AppStoreen vuoden 2020 aikana.
  • Kirjaudu ohjelmaan sähköpostiosoitteella opedu.kuopio.fi tai edu.kuopio.fi ja syötä ko. sähköpostiin tullut aktivointikoodi.
  • Salli Break Prolle Järjestelmäasetuksista kaikki ilmoitukset ja uudelleenkäynnistä tietokone.
  • Ilmoitukset/muistutukset toimivat jos ohjelmaa ei sammuteta. Älä siis sulje ohjelmaa vaan paina se keltaisesta Pienennä napista ”alas”.

Ja muista iloinen ilme etäopinnoissa ja etätöissä!