Opettajan työkokonaisuus ja tehtävät

Mistä työ koostuu

Opet­ta­jan työ­hön kuu­luu pal­jon muu­ta­kin kuin oppi­tun­tien pi­tä­mi­nen. Op­pi­las­työ­päi­vien li­säk­si tois­tai­sek­si pal­ve­luk­ses­sa ole­val­la sekä mää­rä­ai­kai­sel­la vä­hin­tään luku­vuo­den työ­a­jak­si ote­tul­la vi­ran­hal­ti­jal­la on vel­vol­li­suus osal­lis­tua kol­meen ns. veso-päi­vään (opet­ta­ja­työ­päi­vät) luku­vuo­den ai­ka­na.

Pe­rus­o­pe­tuk­ses­sa yh­teis­suun­nit­te­lu­työ­ajan koko­nais­mää­rä luku­vuo­den ai­ka­na on enin­tään 120 tun­tia. Lu­ki­os­sa yh­teis­suun­nit­te­lu­työ­ajan koko­nais­mää­rä luku­vuo­den ai­ka­na on enin­tään 101 tun­tia, ai­kuis­lu­ki­os­sa eni­nin­tään 89 tun­tia. Lue YS-ajas­ta tar­kem­min lu­vus­ta Yh­teis­suun­nit­te­lu­aika.

Opettajan tehtävät
Tehtävien määräytyminen
Opettajan virkaan kuuluvia tehtäviä
Oppituntien ulkopuolella tehtävä työ
OPET­TA­JAN JA REH­TO­RIN TIE­TO­PA­KET­TI 2020-2021Pal­ve­lus­suh­de­tie­toa reh­to­reil­le ja opet­ta­jil­le 202014.8.2019